V JUB Akademiji, ki je v zadnjem desetletju prepoznana kot globalni izobraževalno-razvojni center in slovi po visokih standardih znanja s področja novih rešitev v gradbeništvu, skozi vse leto skrbijo za strokovno izobraževanje različnih skupin slušateljev. Med njimi so poleg projektantov, arhitektov, upravnikov večstanovanjskih stavb, nadzornikov v gradbeništvu ter predstavnikov investitorjev in zavarovalnic pogosto tudi profesionalni izvajalci. Ti na usposabljanjih pridobivajo tako teoretična kot praktična znanja ter se seznanjajo z najnovejšimi sistemskimi rešitvami za pravilno vgradnjo in uporabo materialov zaključnih gradbenih del. V redna strokovna izobraževanja so vključeni tudi trgovci, ki z gradbenimi proizvodi oskrbujejo tako končne uporabnike kot slikopleskarje in fasaderje iz širše regije ali lokalnega okolja.
Trgovske verige, ki skrbijo za distribucijo gradbenih izdelkov na slovenskem trgu, v JUB Akademiji že tradicionalno gostijo v januarju in februarju, saj lahko zaradi nizke sezone na izobraževanjih zagotovijo večjo udeležbo svojega prodajnega osebja. Albina Močilnikar, vodja široke potrošnje v družbi JUB pojasnjuje, da izobraževanja trgovcev v JUB-u potekajo na dva načina: ”Ob tem, da ponudnike gradbenih materialov gostimo v prostorih JUB Akademije, kjer lahko sprejmemo večje število udeležencev in obravnavamo splošne aktualne vsebine, redno izvajamo tudi individualna izobraževanja na njihovih prodajnih mestih. V JUB-u ugotavljamo, da se v zadnjem času trgovci vse bolj zavedajo pomembnosti znanja svojega prodajnega osebja, saj jim svetovanje in kakovostna obravnava strank prinaša več dodane vrednosti, kot če kupci sami posegajo po izdelkih, razstavljenih na njihovih trgovskih policah. V JUB-u se trudimo, da naše izdelke kar najbolj približamo vsem starostnim skupinam uporabnikov. Prodajnih mest tako ne opremljamo le z različnimi promocijskimi materiali in tiskovinami, pač pa se želimo tudi mlajšim, ki so pri iskanju informacij bolj vešči uporabe sodobnih digitalnih rešitev, približati s sodobnim dizajnom in svežimi komunikacijskimi sporočili. Te na primer najdejo tudi pod QR kodami na embalažah naših izdelkov.”
Na izobraževanju v JUB Akademiji so trgovci deležni vrste pomembnih informacij o JUB-ovih materialih, kot so osnovni premazi za interier in eksterier, vključno s praktičnimi nasveti, kako, kdaj in na kakšen način jih uporabiti. Prav tako so deležni nasvetov glede pravilne izbire izravnalnih mas in barv glede na obremenjenost površine, na katere se nanašajo. Ob tem se seznanjajo še s podatki o njihovi pokrivnosti, izdatnosti in možnosti niansiranja ter z razpoložljivimi velikostmi embalaže. Vodja JUB Akademije dr. Iztok Kamenski udeležence iz vrst trgovcev hkrati opozarja na mite, ki krožijo med uporabniki, saj ti nikakor ne ustrezajo dejanskim lastnostim uporabljenih materialov. Tudi pri fasadnih sistemih so trgovcem v JUB-u ves čas na voljo s praktičnimi priporočili, kako obravnavati zelo obremenjene površine, vidne ali lasaste razpoke, katere izdelke uporabiti za zaščito pred algami in plesnimi ter kako različne površine trajno obvarovati pred nadaljnjim propadanjem.
Skupina Topdom – mnenja udeležencev:
Neva Lotrič, vodja programa za barve, fasade, izolacije in lepila poudarja, da kot ugledni ponudniki kakovostnih izdelkov za gradnjo, obnovo in dom izobraževanju zaposlenih posvečajo še posebno pozornost: ”V skupini Topdom smo s 34 prodajnimi mesti prisotni po vsej Sloveniji in pri tem sledimo vodilnemu načelu, da sta kompetentnost in strokovnost prodajnega osebja ključna dejavnika našega uspeha v trgovinski dejavnosti. Znanje je močno orodje in želja po izobraževanju ter spremljanje novosti je gonilo naše družbe. Kupci iščejo pravi nasvet in mi stremimo k temu, da ga dobijo pri nas. 30 let tradicije je dokaz, da smo na pravi poti. Veseli smo, da z našimi poslovnimi partnerji, kot je JUB, vsa ta leta dobro sodelujemo in tako pospešujemo prodajo domačih produktov na slovenskem trgu.
Na vprašanje, ali je izobraževanje trgovcev v JUB Akademiji potrebno in koristno, so vsi vprašani udeleženci odgovorili pritrdilno, obenem pa pohvalili tehnično podporo, ki jim jo ves čas nudi JUB. Da je srečanje na urniku enkrat letno, se jim zdi ustrezno, ne bi pa imeli nič proti, če bi se srečevali dvakrat v letu, saj je fluktuacija kadrov v trgovinah še vedno razmeroma velika. V skupini trgovcev, ki pokriva del Ljubljane in bližnje okolice, so navedli, da za predstavitev JUB-ovih izdelkov in sistemskih rešitev kupcem informacije črpajo tudi s spleta, zlasti kar se tiče barv in porabe materialov, za pripravo barvnih študij za fasade pa jih običajno usmerijo k arhitektom svetovalcem v JUB Design Studio.
Klemen in Zvonko iz Kočevja: ”Srečanje je bilo za naju zelo koristno, saj na tak način trgovci svoje znanje obnavljamo in ga nadgrajujemo z novostmi. Veliko sva izvedela o prednostih sistema THERMO, pozorno poslušala predstavitev o zaščiti pred plesnimi, prav tako sva si zapomnila nasvete, kdaj uporabljati emulzijo in kako jo pravilno redčiti. Torej, pozorna sva bila na vse, česar ni mogoče razbrati z embalaže. V naši poslovalnici skrbimo tako za končne kupce kot tudi za profesionalne izvajalce, pri nakupu pa je njihova pozornost enakovredno usmerjena na ceno in kvaliteto posameznih izdelkov. Največ je povpraševanja po barvah in kulirplastu, zanimanje pa je tudi za fasadne sisteme in materiale za sanacijo fasad.
Ivanka in Jurij iz Škofje Loke: ”S prodajo JUB-ovih izdelkov, zlasti barv, se ukvarjam že 32 let”, je pojasnila Ivanka. ”Vedno se rada udeležujem teh izobraževanj, saj tako sledim napredku, spremembam in novostim o JUB-ovih izdelkih ter svoje znanje na tak način stalno nadgrajujem. V teh letih sem pridobila tudi bogate praktične izkušnje, ki mi pomagajo v procesu prodaje, saj skušam pri strankah najprej preveriti, kaj res potrebujejo in jim potem svetovati ter posredovati informacije o izdelku na čim bolj razumljiv način. Pri nas se stranke bolj kot za zunanje površine zanimajo za interier, pri fasadah pa sprašujejo po bolj drobnih detajlih, ki jih same rešujejo. Velik delež naših strank, ki pridejo k nam v poslovalnico, je kar dobro izobraženih in podkovanih z znanjem o izdelkih, zato jih lahko obogatimo še z dodatnimi informacijami, pri nekaterih pa tudi z ogledom na lokaciji rešimo tisto, česar niso uspeli sami.”
Matevž in Jure iz Črnuč v Ljubljani: ”Srečanje je bilo zelo koristno, z izobraževanjem sva oba zelo zadovoljna. Tudi frekvenca srečanja s trgovci enkrat letno povsem ustreza našim potrebam in pričakovanjem. Če JUB čez leto uvede še kakšno drugo novost, nas takoj o tem obvesti prek ustaljenih komunikacijskih kanalov. Danes sva bila še posebej pozorna na predstavitev sistema THERMO, z zanimanjem pa sva spremljala tudi opise lastnosti in raznolikosti uporabe izdelkov JUBOLIN. Zelo dobrodošle so tudi informacije o tem, kaj je in kaj še bo kmalu novega na trgu. Pri nas se ukvarjamo pretežno z veleprodajo gradbenih proizvodov, izdelke pa prodajamo tudi končnim kupcem. Nekateri od njih natančno vedo, kaj potrebujejo, drugim pa moramo pred odločitvijo za nakup prenesti bistveno več podatkov o izdelkih. Prav tako ugotavljamo, da so za kupce pomembne še količine in pakiranja v različne velikosti embalaž, da ne bi kupovali več materiala, kot ga potrebujejo.”
Božo iz Ivančne Gorice: ”Pri nas moraš biti pri prodaji hiter in jedrnat, saj kupci pri trgovcih iščejo vse več informacij, preden se odločijo za nakup. To še posebej velja za fasade, zato sem bil pozoren prav na predstavitev elementov toplotnega ovoja in nasvete glede izbire ometov in barv. Tudi v bodoče se nadejam bolj poglobljenih predavanj o fasadah in ob enem ugotavljam, da bi morali JUBIN Decor zaradi njegovih prednosti še bolj približati našim kupcem.
Fotografije: arhiv JUB