Mnogi v času nizkih zimskih temperatur in snega veliko svojega časa namenimo preverjanju in testiranju naših pnevmatik, ob tem pa nemalokrat pozabimo, da bi prav enako morali storiti tudi poleti. Visoke temperature, vlaga v ozračju in vročina na asfaltu so namreč le eni izmed vzrokov, zaradi katerih je izrednega pomena, da so naše pnevmatike dobro in skrbno vzdrževane. Trg pnevmatik se nenehno spreminja, številni proizvajalci nam dandanes ponujajo optimalne rešitve, vse od leta 2012 pa smo primorani upoštevati tudi evropske direktive o označevanju slednjih. Kako torej izbrati tiste najbolj optimalne, najboljše pnevmatike za ta poletni čas in vročinski val, ki vnovič prihaja?
Po zadnjih raziskavah je Slovenija po prometni varnosti na lestvici evropskih držav izredno uspešna in svojo stopnjo varnosti na cesti iz leta v leto le še povečuje. Najnovejši podatki Evropskega sveta za promet in varnost pravijo, da je Slovenija na samem vrhu po povečevanju varnosti v tem segmentu. V znak temu pa se tudi zahteve Slovencev na področju kakovosti pnevmatik iz leta v leto povečujejo. Potrošniki so vse bolj ozaveščeni in od proizvajalcev zahtevajo kakovost, saj je prav slednja eden od glavnih predpogojev za varno in zanesljivo vožnjo.
Iskanje idealne zmesi, kombinacije materialov in konstrukcije pnevmatike, ki bi lahko kar se da najbolje delovala v teh vročih poletnih dneh, bo verjetno trajalo večno, ampak t. i. “popolna kombinacija”, namenjena za najbolj vroče letne čase, bi bil model z nizkim kotalnim uporom in hkrati največjim oprijemom na suhi in mokri površini. Ker se letne pnevmatike poleg globine, oprijema na podlago, premera in značaja vzorca od zimskih razlikujejo tudi po materialih, iz katerih so izdelane, je zanje predvideno prav posebno vzdrževanje. Slednje lahko prispeva k boljši varnosti, načinu shranjevanja, doseženi kilometrini, ravnotežju in podaljšanju življenjske dobe pnevmatike.
Pogosto se omenja pomembnost preverjanje tlaka v pnevmatikah, toda nemalokrat se zgodi, da je ta postavka poleti morda najbolj spregledana, kljub temu, da je prav to preverjanje v času visokih temperatur izrednega pomena. Tlak v pnevmatikah se namreč v času poletja ob vožnji spreminja, saj se pnevmatike takrat še dodatno segrevajo in pritisk v njih se spreminja, tudi ko je avto v mirovanju. Tlak, višji od predpisanega, lahko povzroči pospešeno obrabo naših pnevmatik in v skrajnih primerih celo privede do okvare pnevmatike. Rešitev je v rednem, tedenskem preverjanju tlaka ali vsakič, ko natočimo gorivo. Tudi parkirišče v senci med izredno vročimi dnevi pomaga, poleg tega pa strokovnjaki v času poletnih mesecev vse pogosteje priporočajo, da pnevmatike polnite z dušikom. Dušik je namreč suh in negorljiv plin, ki onemogoča hitro porabo iz pnevmatik. Prav tako je potrebno redno preveriti pravilnost ventila in ali je “pokrovček”, ki pokriva ventil, ustrezno nastavljen oz zaprt.
In zakaj letne pnevmatike pozimi niso dobra, predvsem pa ne varna izbira? Prav varnost je glavni razlog, zakaj bi morali vozniki uporabljati ustrezne zimske pnevmatike. Seveda, letne pnevmatike pozimi zagotovo niso dobra izbira. Ne samo zato, ker so te prepovedane z zakonom, temveč tudi zaradi svoje sestave vzorcev in splošnih karakteristik ter varnosti vožnje. Namreč, letne pnevmatike pri temperaturah nižjih od sedem stopinj Celzija izgubijo svoje glavne značilnosti, najpomembnejšo med njimi – oprijem na podlago. Številni testi so dokazali, da je zavorna pot za poletne pnevmatike tudi do dva krat daljša, kot je ta predpisana pozimi. Po nekaterih primerjalnih testih na ledu imajo poletne pnevmatike pri hitrosti 30 km / h, zavorno pot dolgo 68 m, a zimske le 57 m.
Evropska direktiva postavlja smernice.
Od 1. novembra 2012 morajo vse pnevmatike, proizvedene v Evropi, imeti posebno nalepko z informacijami o porabi goriva, hrupu in oprijem na mokrem terenu. Te informacije je mogoče najti tudi na vseh reklamni materiali podjetja, ki proizvajajo pnevmatike. Zato ima pri nakupu pnevmatik voznik nemudoma vse informacije, ki opisujejo najpomembnejše karakteristike pnevmatik. Ocenjuje se, da so za voznika najpomembnejši podatki prav podatki o varnosti, porabi goriva in vplivu na okolje. Namen te uredbe je povečati varnost v cestnem prometu, kot tudi spodbujati manjšo porabo goriva in zmanjšati okoljski vpliv.
Novo označevanje se uporablja za vse vrste pnevmatik, razen za tako imenovane Off-road pnevmatike, dirkalne in druge, visoko specializirane pnevmatike. Ocene ekonomičnosti porabe goriva so označene tako, da A pomeni, da je pnevmatika najbolj ekonomična, medtem ko je oznaka G najslabša. Raziskave so pokazale, da dobre pnevmatike in njihova kakovost vplivajo na znatno zmanjšanje porabe goriva. Glede na raziskave lahko prihranimo tudi do 80 litrov goriva, posledično pa tudi denar. Omenjena oznaka pa pomeni tudi razliko v zavorni poti. Pnevmatike z oznako A imajo krajšo zavorni pot, tudi do 18 metrov.
Vsa podjetja, ki svoje pnevmatike proizvajajo v Evropi, morajo svoje izdelke ovrednotiti po teh merilih. Pnevmatike pa morajo biti prav tako testirane pod pogoji vsakodnevne vožnje. Zimske pnevmatike so tako testirane pri temperaturi med 2 in 20 stopinj Celzija, letne pnevmatike pa pri temperaturi med 5 in 35 stopinj Celzija.
Za voznike pa je najpomembnejše, da se odločijo, kakšne pnevmatike si želijo in kaj je zanje najpomembnejše ob nakupu: poraba goriva, oprijem na mokri podlagi ali skrbno ohranjanje okolja. Izbira ponudnikov in kakovosti izdelkov je namreč zelo obsežna, namenjena različnim okusom in željam strank, ki so še danes, v svetu avtomobilizma, večinoma moški.
[divider top=”no” divider_color=”#cd171c” size=”2″ margin=”10″][divider][/divider]
O podjetju DELTICOM
Podjetje Delticom uspešno deluje na slovenskem trgu že več kot desetletje, ter nudi podporo strankam ob nakupu pnevmatik skozi spletno trgovino: www.gume-direkt.com. Delticom je mednarodno podjetje s sedežem v Nemčiji (Hannover), ki že vrsto let uspešno deluje v 43-ih državah, in je vodilno podjetje na področju prodaje pnevmatik v Evropi.
Dodatne informacije:
Katja Grabrovec, odnosi z javnostmi DELTICOM, 00386 41 829 180,